19 juni presentatie begroting aan gemeenteraad Oldambt Stichting MFC De Hardenberg Finsterwolde

, 11 juni 2023

Op verzoek van een aantal Raadsleden van de gemeente Oldambt, zal het bestuur van Stichting MFC de Hardenberg
19 juni 2023 om 19.30 uur in Halte Democratie de exploitatie begroting presenteren.
Dit in bijzijn van een externe accountant, die deze begroting voor de Stichting heeft gecontroleerd.
Het bestuur van de stichting MFC de Hardenberg hoopt dat alle politieke partijen van de gemeente Raad Oldambt deze avond een afvaardiging zullen sturen, om zich te laten informeren omtrent de plannen en deze exploitatie begroting.

Gedurende de verkennende gesprekken tussen de Stichting en Wethouder Wuncker en de projectleider is in gezamenlijkheid deze exploitatie begroting tot stand gekomen. Prangende vraag voor een aantal Raadsleden is of deze exploitatie voor een langere periode is opgesteld. Het stichtingsbestuur is graag bereid om hier uitgebreid bij stil te staan en hierover uitleg te geven. Nu de exploitatie rond is, zal er nog een startkapitaal nodig zijn. Hierover zal de gemeente raad worden geïnformeerd.

Ondanks dat er nog geen handtekening is geplaatst voor een overname gaan alle voorbereidingen non-stop door. Deze werkwijze heeft het stichtingsbestuur steeds gehanteerd. We hebben het volste vertrouwen dat het sportcomplex en zwembad in Finsterwolde behouden blijft.

Twee dagen later op 21 juni 2023 staat de laatste raadsvergadering voor de zomer gepland.
Deze avond zal het sportcomplex weer ter sprake worden gebracht tijdens het debat. Deze raadsvergadering kon wel eens cruciaal worden en duidelijkheid verschaffen of het bestuur van de Stichting bereid is om het volledige risico op zich te nemen betreffende de overname van het zwembad, sporthal en sportcafé.