Geslaagde eerste vrijwilligers avond

Geslaagde eerste vrijwilligers avond Stichting MFC De Hardenberg Finsterwolde

, 19 mei 2023

Woensdag avond 17 mei was een eerste kennismaking met vrijwilligers, die zich willen inzetten voor het behoud van het sportcomplex MFC de Hardenberg. 40 vrijwilligers die zich in een eerder stadium al hadden aangemeld waren allen benaderd en uitgenodigd om zich deze avond te laten informeren. Ook waren er nog eens vele inwoners die spontaan langskwamen en ook hieruit kon het bestuur nog eens 17 vrijwilligers bijschrijven op hun intekenlijst.
Na een korte introductie hebben de bestuursleden van de stichting zich gesplitst en werden in vier groepen met de vrijwilligers persoonlijk gesproken, omtrent motivatie, achtergrond en waar ze zich voor zouden willen inzetten. Alleen door inwoners dat te laten doen, waar ze zelf achter staan en plezier in hebben, is de basis om met vrijwilligers aan de slag te gaan. Omtrent de motivatie waren de antwoorden eensluidend, dit sportcomplex mag niet verdwijnen.

Voor het sportcafé zal de grootste inzet benodigd zijn, maar hier hebben we het volste vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Horeca ondernemer Bennie Smits wilde het wat rustiger aan gaan doen, maar heeft zich samen met zijn vrouw Jose aangemeld als vrijwilliger. Zijn handen jeuken en hij wil zo snel mogelijk aan de slag in het sportcafé om er een succes van te maken.
Smits: “Als 1 juli de voordeur dicht gaat, gaat de achterdeur open. “
Ook was er veel belangstelling om nieuwe activiteiten te ontplooien. Vele nieuwe ideeën werden op deze eerste avond al genoemd.

Hitzzz!!! Da’s Radio
De media aandacht wordt gelukkig ook steeds groter en breder. Zo hebben we de mogelijkheid gekregen voor media-aandacht via Simone FM en het radio station Hitzzz!!
Ter afsluiting van de vrijwilligersavond is de top 5 van de vrijwilligers samengesteld en ingezonden naar Hermen Schomaker. DJ Hermen hoor je iedere vrijdag van 15:00 tot 18:00 op
We kunnen terugkijken op een geslaagde eerste vrijwilligersavond. De verzamelde informatie zal worden vastgelegd en dit zal wat ons betreft een vervolg krijgen.
26 mei zal het bestuur van stichting mfc de Hardenberg weer met de gemeente Oldambt om tafel gaan en zal meer duidelijkheid worden verkregen of een doorstart mogelijk is.

Aanmelden vrijwilliger
Mocht U denken na het lezen van dit item, maar dan heb ik wat gemist ? Dat klopt... maar U kunt zich nog steeds aanmelden. Maak deel uit van dit leuke, gezellige en sportieve team van vrijwilligers van het sportcomplex mfc de Hardenberg.
Om te kunnen putten uit een grote poule vrijwilligers, hebben wij U ook nodig. Aanmelden kan via de website

• Geslaagde eerste vrijwilligers avond Stichting MFC De Hardenberg Finsterwolde